mandag den 21. marts 2011

Fransk stemning i stuen....

FOTO: K&Co.

FOTO: K&Co.
Gamle Franske paryk hoveder fra sidst i 1700 tallet
og gamle Votiver synes jer er super dekorative.

FOTO: K&Co.
Har lige fået et vitrineskab til nogle af alle de småting man går og samler på....

 
FOTO: K&Co.
Her er der plads til at lave små "udstillinger", skabet har fået monteret lys inden i , så tingene også kan nydes efter mørkets frembrud , og med plads til en hest på toppen.
Før havde jeg alle mine CDér i et lukket skab , så de har måtte rykke ind i gamle
kuffurter istedet.
                              
FOTO: K&Co.
                              Der er mange ting jeg "elsker" og gamle træ heste er
                              endnu en af dem , samt gamle Louis Vuitton kuffurter.

         
FOTO: K&Co.
Et par gamle Franske skodder er blevet til dekoration op ad væggen og er fin baggrund
for de rå balystre lamper i sandsten.

Jeg elsker også gamle mørke olie malerier , jeg bruger dem uden ramme , synes det gør dem
lidt mere rå i udtrykket.

FOTO: K&Co.
Gamle Franske sølvspejle er også en fin dekoration på væggen , det giver en rigtig god effekt
og åbner ligesom rummet op...

Også gamle sølvrammer er dekorative både med og uden indhold.

FOTO: K&Co.

Og så holder jeg rigtig meget af min "mini" model af Tolix stolen , normalt står den
inde i vitrineskabet , men ind imellem rykker den så lidt rundt...
Den er oprindeligt lavet så de handelsrejsende kunne have den med når de skulle
rundt og sælge deres produkter.

 
FOTO: K&Co.
 Og til hygge , gamle sylteglas og stager i fattigmandssølv.
     
FOTO: K&Co.
 Sylteglas er rigtig fine som vaser, enten til afskået blomster, eller til små løg blomster.

 Og masser af gammelt fattigmandssølv og det skal være
 gammelt , for det har altså en helt anden sjæl og patina som det ny lavet slet ikke har.
 Det helt gamle fattigmandssølv blev lavet sådan at man pustet kviksølv ind i det mundblæste
 glas , det blev forbudt at lave på denne måde i slutningen af 1800 tallet ,

FOTO: K&Co.

         
FOTO: K&Co.

     
FOTO: K&Co.

                                         Bjørn Stiler , K&Co. http://www.k-co.dk/

Ingen kommentarer: