mandag den 4. april 2011

Fransk nydelse...

FOTO: K&Co.
Der er næsten ikke noget mere Fransk end ost og god rødvin .
Det kan nydes næsten hvor som helst , skulle der pludselig dukke nogle
venne forbi , så kan middagen klares blot med nogle gode oste , lækkert brød
og så noget dejlig vin.

FOTO: K&Co.
Jeg serverer altid osten på et gammelt Fransk skærebrædt sammen med lidt druer ,
brødet i en gammel bemalet brød bakke som jeg synes har en helt vild fin farve og patina.
Og så er nydelsen altså bare helt perfekt når vinen serveres i gamle
Franske mundblæste glas.

FOTO: K&Co.
Der er et eller andet over et gammelt glas , formen , glasset og måden glasset ligge i hånden.
Jeg har samlet på gamle Franske glas i lang tid og det er nærmest umuligt at
samle ens glas til 12 pers. hvilke jo også er lidt kedeligt , så derfor har jeg når jeg
dækker bord en masse forskellige glas , blot valgt fordi jeg syntes det var fint ,
det give en fin uhøjlidelig stemning og en sjovere oplevelse synes jeg.
Rigtig hyggelige er glas givet til særlige lejligheder hvor der er graveret
"Souvenir" et minde om festen og "Amitie" givet til en god ven for venskab.

FOTO: K&Co.
 Og så er små skåle i gammelt Fransk fattigmandssølv rigtig velegnet til at servere oliven i ,
 eller til salt og peber skåle.

FOTO: K&Co.

 
Foto: Clive Tompsett

 Simpelt , Fransk og lækkert , så bon appétit...

FOTO: K&Co.

                                  Bjørn Stiler , K&Co. http://www.k-co.dk/


Ingen kommentarer: