fredag den 20. april 2012

Country living...

fik vi endelig tid til at kommer i sommerhuset igen.
Hele det tidlige forår har der været travlt i butikken og med indkøbsturer.


Men nu er livet på "landet " begyndt.
Lige siden vi købte huset for 22 år siden , har jeg ønsket mig en rigtig brændeovn.
Opvarmningen har indtil nu været en stor og ikke særlig pæn petroliums ovn ,
Men i år er ønsket altså gået i opfyldelse , en brændeovn og en varmepumpe er blevet installeret.


Og på vores sidste indkøbstur til Frankrig fandt jeg dette heste hoved i sandsten ,
som nu er kommet op og hænge over brændeovnen.


nu er der indkøbt brænde til brændekurven , som vi også havde med hjem fra Frankrig.
Det er en gammel Vinkurv fra Champagne området i syd Frankrig.
Den er rigtig fin til foremålet , vi har også nogle stykker af dem i butikken.


Og så er de sidste lamper i køkkenet , skiftet ud med skærme i gammelt fattigmandssølv.
Jeg elsker det gamle fattigmandssølv , som vi har samlet på i de sidste 20 år.
Jeg har det selv overalt , både hjemme , på landet og har fået en pæn "lille" samling i butikken.
Det blev forbudt at fremstille det "gamle" fattigmandssølv i 1898 , hvor der blev brugt rigtig kviksølv
i fremstillingen.
Der er ikke noget farligt over det gamle , da kviksølv blandningen jo er på indesiden af det mundblæste glas.
Men det har bare en helt anden "sjæl" og patina end de nye efterligninger man laver i dag,
Så nyt fattigmandssølv , NEJ TAK ikke hos mig.
I det hele taget trives jeg bedst med hyggelige "gamle" ting der har fået patina af tiden brug.
Derfor har vi heller ikke nogen nye varer i butikken.




I sommerhuset bliver der mikset på kryds og tværs mellem den bløde Franske landstil og den mere
rå industri stil.


 

Gamle sølv spejle , rå jielde industri lamper , bløde puder syet af gamle
hør sække og gamle malet møbler , en stil jeg elsker og som også afspejler lidt af den stil vi har i
butikken i København K&Co. Fransk / Svensk Antik & Industriel Vintage.
På butikkens hjemmeside kan man bl.a. se billeder af alle vores varer , samt billeder
af butikken. Hjemmesiden er : www.k-co.dk



Jeg Elsker at være hjemme , både i København og på "landet" , så der skal være rart
og hyggeligt begge steder med ting som jeg holder af.
I sommerhuset bliver indretningen nok lidt mere "landlig" end i lejligheden , der sker noget
når man kommer "ned" på jorden og har naturen lige uden for døren.


 

 Men skønt er det nu at være tilbage på "landet" igen , her er tiden ligesom en anden ,
man slapper bare mere af og tager det hele lidt mere afslappet.
Gizmo nyder i hvertfald sit hundeliv her i fulde drag.





nu kan vi håbe at sommeren i år bliver noget mere tør og varm end sidste år ,
ellers må der ligges lidt brænde i ovnen.


Alle Foto : Bjørn Stiler - K&Co. www.k-co.dk

_____________________________________________________________________


Fransk Antik & Industriel Vintage
Vesterbrogade 177 , 1800 Frb.-Kbh.
Hjemmeside : www.k-co.dk 

Ingen kommentarer: