torsdag den 1. november 2012

En passion for Fransk Antik & Vintage...


 
 Foto & styling : Bjørn Stiler - K&Co.
Min passion for Fransk Antik & Vintage er absolut ikke blevet mindre med årene...
Tværtimod , glæden over unikke ting med historie , sjæl og masser af patina er kun
blevet større gennem tiden. 
Ordet Antik bliver nok af nogen forbundet med noget gammelt , støvet noget
som vores bedsteforældre havde stående og som de havde arvet fra deres forældre ,
Men tiden og moden skifter , også for antikviteter.
I dag er alt jo tilladt , ting kan mikses på kryds og tværs , sættes sammen på helt nye
måder , skabe helt nye stemninger og gøre indretningen personlig.
Jeg har ikke noget stående bare fordi jeg har arvet det og som jeg måske egentlig ikke
bryder mig om , nej , jeg vil være omgivet af ting som "siger" mig noget , ting jeg holder af
og som jeg elsker at nyde hver eneste dag.
Personligt kan jeg bedst lide at have gamle ting omkring mig og vil helst ikke have noget nyt ind i min bolig , andet end de moderne faciliteter som får en travl hverdag til at fungere
lidt nemmere.
Når jeg ind imellem har prøvet at mikse nye moderne møbler ind i min egen bolig indretning
er der ikke gået lang tid før det er kommet ud igen.
Jeg syntes det kan være rigtig flot og spændende hos andre med mikset af gammelt og nyt.
Jeg kan bare slet ikke selv finde "kærligheden" , det duer ikke hos mig.
Her kommer den Industrielle Vintage verden ind i stedet , gamle ting fra industrien ,
gamle café møbler i metal fra 30érne , tidens "nye" antikviteter , som i dag er blevet
draget ind i bolig indretningen.
Her bliver min "kærlighed" tændt igen , for her er der igen noget historie , sjæl og patina ,
som i miks med med de lidt mere traditionelle ting er med til at skabe nogle nye spændende
indretnings muligheder og kontraster.
Nu er bolig indretning jo smag og behag , heldigvis for det , så er der jo også
mulighed for at hente lidt inspiration hos andre , men jeg vil forsat ud leve min
pression for Fransk Antik & Industriel Vintage, tage på "jagt"
rundt i Frankrig og finde ting som jeg personligt holder af til vores butik 
K&Co.Fransk Antik & Industriel Vintage. www.k-co.dk  
 
 
 

 
 


 Foto & styling : Bjørn Stiler - K&Co.
________________________________________________________________________________
 


 
K&Co. Fransk Antik & Industriel Vintage.
Vesterbrogade 177 , 1800 Frederiksberg C.
København.
 
Hjemmeside : www.k-co.dk

Ingen kommentarer: